39. kapitola + info

22.11.2011 09:22

To koukáte, co?

Kapitola je na světě a v rekordním čase :D.

 

Už teď Vám mohu říci, že další – 40. kapitola – zde přibude přesně na Vánoce. A jelikož bude ukončovat první část Kroniky, bude i nejdelší ze všech uveřejněných kapitol.

Což ovšem také znamená, že další část – druhá – se zde neobjeví jen tak brzo po Novém roce. Spíš jsem uvažovala o tom, že bych si dala s psaním nějakou delší pauzu. Já vím, měla jsem tento rok pauz už několik, ale tahle by byla jiná.

U první části jsem měla děj jakžtakž promyšlený a vždy několik kapitol napsaných dopředu, abych se vyhnula tomu, že bych musela už v uveřejněných něco měnit (ale stejně i na to párkrát došlo ;) ). A právě proto budu potřebovat nějaký čas na to dát vše do kupy. Sice jsem již začala psát první kapitolu a už má tři stránky, ale budu klidnější, když toho bud mít více sepsáno a jasnější pohled do budoucnosti příběhu i postav.

 

A pokud někoho zajímá, proč se zde kapitoly neobjevovaly častěji, když jsem jich vždy měla v záloze několik, jsou zde ony důvody:

  1. Dokud nebyly napsány další, nikdy jsem si nebyla jistá, zda k nim něco nedopíšu nebo v nich něco nesmažu.
  2. Příběh měl mít smysl a mnohdy jsem ho vymýšlela za pochodu, prostě jak mě co napadlo. Tím pádem jsem se často vracela i o pár kapitol nazpátek, abych v nich něco změnila.
  3. Kapitoly musely také projít opravou, kterou mi u těch nejnovějších (když má hodně času a nemá co jiného dělat tak i těch starších:) ) provádí Anne Leyyd, která sama píše povídky a zároveň studuje ne zrovna lehký obor na vysoké škole a hodlá ho tento rok zdárně dokončit. Což znamená, že nemá času nazbyt a já jsem vždy vděčná, když mi třeba i po několika týdnech pošle zpátky opravenou verzi. Už totiž nemám odvahu zde dát prvotní verzi, neboť je tam vždy plno nesrovnalostí.
  4. Také čas hraje významnou roli a mé koníčky rovněž. Přiznám se bez mučení, že mě psaní nebaví tak jak na jeho počátku. Dokážu psát pouze tehdy, pokud k tomu mám chuť a hlavně múzu. Což tento rok nebylo často. Navíc se mi v životě objevily docela velké změny, které mi můj volný čas podstatně zkrátily.

 

Doufá, že jsem Vám objasnila pár věcí a nebudete se moc zlobit, když zde kapitoly nebudou přibývat tak rychle jako u jiných autorů. Potřebuji na psaní prostě více času a Vám nezbývá, než to akceptovat.

 

Přeji Vám pěkné čtení a za nějaký ten komentář bych se opravdu nezlobila :). Zpětná vazba je pro autora důležitá, ať ví, v čem se má zlepšit.

 

Mějte se krásně. vrony